Mans pirmais motocikls - Suzuki SV650S

KĀ ES SĀKU

4/3/20234 min read

Pirmais motocikls- to laikam atcerās katrs motobraucejs. Kāds nu kuram viņš ir, bet manējais bija 2002 gada Suzuki SV650S. Tas pats SV650 tikai ar plastmasām un "sportiskāku" sēžam pozīciju. Vispirms jau par pašu specifikāciju - Kā pēc nosaukuma var jau noprast, ka tam bija 650cc ( ja būsim precīzi tad 645) divu cilindru V-Twins, šķidruma dzese, 70 zirgi ( pārēķinot kW - 51.1 kW) pie 9,000 rpm un 62 Nm pie 7,500 rpm. Un jā, kā jau daudziem veciem motocikliem šim bija karburators. Man bija 6 gadi kad šis motocikls tika uzražots - 2002. gadā, tāpēc lieki piebilst, ka nekādu baigo fīču mocim nebija, tāpat arī ABS nebija, tāpēc daudz nevaru palielīties ar specifikācijām. Bet nedaudz vairak par to motocikla dvēseli un kā es līdz tam nonācu.

Motociklu es, tāpat kā savu pirmo ķiveri, nopirku nemaz nepataustot. Motociklu kravas automašīnā, kā daļu no "koppasūtījuma" atveda no Lietuvas. Mobile.de nekā sakarīga pa lētam naudām nevarēja atrast, tāpēc tika skatīti Lietuvas sludinājumi.Šis ar Vācijas dokumentiem un nekas slikts itkā nav. Bet kad tas no leišiem tika atgādāts uz Latviju sākās pārsteigumi. Drošvien daļa cilveku, lasot, ka motocikls ir atvest no Lietuvas, jau saķer galvu vai smejas, un šeit jāsaka- tik tiešā ir jāsmejas! Jo to kādā stāvoklī mocis atbrauca var iedomāties tikai tie, kas no leišu perekupiem pirkuši transportlīdzekli. Nu tā nu motocikls tika uzticēts gādīgās rokās, lai tiktu sariktēts, un pēc kāda laika, jau varēju ierūcināt mocīti un doties pirmajā izbraucienā ar to.

Pirmais iespaids palicis atmiņa- skatos un priecājos - pēc skata solīds un sportisks ( tādu tolaik ļoti gribēju), nu un skaņa-fantastiska, motors skanēja kā mūzika ausīm ! Un jāsaka, kā ir- es priecājos, ka tas bija mans pirmais motocikls, jo vēl šodien atceros, cik viņš labi skanēja. Bet bez izskata un skaņas, arī jaudas man pietika, īsti nebija situācijas, kad man būtu tās trūcis. Ar sajūgu protams bij jāstrādā daudz, jo nav tomēr Inline 4 motors. Sākumā bija ļoti jāpierod pie sēdpozīcijas un to kā motocikls stūrejas, bet ar laiku es viņu iemīlēju. Bet laikam, kā jau pirmā mīlestība, ar laiku arī man nokrita tās rozā brilles un es ieraudzīju arī to negatīvo pusi motociklam.

Jau pirmajos tālajos braucienos es jutu muguras sāpes, no "sportiskās" sēdpozīcijas. Īsi izbraucieni nesagādāja nekādas grūtības un bija jau pa smuko tā braukt, bet tālu gan nobraukt nevarēju bez muguras sāpēm. Tāpat arī kādā lietainā dienā mani sagaidīja kāds pārsteigums, kad braucot pa Vidzemes šoseju, beidza darboties viens cilindrs. Kāpēc ? Nu šim motociklam viena aizdedze svece atrodas vienā ellīgā vietā- aiz priekšējā riteņa, aiz radiātora, un braucot pa lietu arī man izdevās to aizliet. Lasot par to forumus, palika vieglāk ap sirdi, ka neesmu vienīgā, kas ar šādu situāciju saskatas. :) Nu un visādas mazās nedienas ar elektroniku pielika arī punktu mūsu attiecībām un es to pārdevu. Jo, lai cik mīļš viņš man bija, es sapratu, ka gribu motociklu uz kura varu sēdēt komfortabli arī vairākas dienas braucot.

Īsais rezumē- šis ir lēts motocikls, labi skan, tīri labi izskatās un jaudas ar pietiek. Varbūt Sv650 'neikedam' būtu ērtāka sēdpozīcija un tad varētu teikt, ka šis nu ir labs pirmais motocikls.